یزدفردا: متخلف زنده گیری غیرمجاز پرندگان شکاری در شهرستان ابرکوه دستگیر و تله‌های ساخته شده برای شکار پرندگان در زیستگاه‌های طبیعی تخریب شد.

به گزارش یزدفردا: سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابرکوه با اعلام این خبر گفت: در پی گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت و مناطق آزاد شهرستان ابرکوه محیط بانان این اداره با همراهی مامورین پلیس اطلاعات و امنیت و طی عملیات شناسایی به مدت یک هفته موفق به شناسایی یک متخلف غیربومی زنده گیری پرندگان شکاری شدند.

حسن تیموری افزود: ادوات و کومه‌های شکار و همچنین چند تله شکار پرندگان کشف شدند که کومه‌ها و تله شکار پرندگان را تخریب کردند تا مورد سو استفاده افراد دیگر قرار نگیرد.

 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابرکوه افزود: از این متخلف ۲ بهله دلیجه ۴ قطعه فاخته کشف و ضبط شد. 

وی افزود: مراتب تخلف صورتجلسه و متخلف با طرح شکایت به مراجع قضایی شهرستان جهت پیگیری پرونده معرفی گردید.

حسن تیموری بیان کرد: پرندگان مکشوفه درکمترین زمان با هماهنگی فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان یزد به طبیعت بازگردانده شدند.

تیموری با بیان اینکه پرندگان شکاری یکی از زنجیره‌های مؤثر در طبیعت و چرخه حیات‌وحش هستند، گفت: متأسفانه افراد ناآگاه با شکار و زنده‌گیری این پرندگان را به کشور‌های حاشیه خلیج فارس ارسال می‌کنند که باعث از بین رفتن ذخایر ژنتیکی کشور می‌شوند.

بر اساس تبصره دو ماده ۱۳ قانون شکار و صید مصوب سال ۴۶ زنده گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری ممنوع و مرتکب به مجازات حبس و جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم خواهد گردید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا